Ташкилий тузилмаси
ЎЗБЕКИСТОН КОМПОЗИТОРЛАРИ ВА БАСТАКОРЛАРИ УЮШМАСИ

 

АНОНС

Дш Сш Чш Пш Ж Ш Як
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

                              ТАМАРА ГОЛОВЯНЦ

(1929-2017)

Санъатшунослик фанлари номзоди, профессор, мусиқашунос олима Тамара Аванесовна Головянц илмий ва педагогик фаолияти билан республикамиз мусиқа санъати ва таълимига муносиб ҳисса қўшди. У 1981 йилда Ўзбекистон Композиторлар уюшмасига қабул қилинган. Унинг китоб ва илмий мақолалари, ўқиган маърузалари турли мавзуларга бағишланган.

Головянц Тамара Аванесовна 1929 йил 5 июнда Тошкент шаҳрида туғилди. 1937 йилдан умумтаълим мактабида ва Р.Глиэр номидаги мусиқа мактабида фортепиано синфида ўқиди. 1945 йили Ҳамза номидаги Тошкент мусиқа билим юртининг мусиқа назарияси бўлимига ўқишга кирди. 1950 йили Тошкент давлат консерваторияси мусиқашунослик факультетини тугатди. У меҳнат фаолиятини мусиқа мактабида бошлаб, Ҳамза номидаги мусиқа билим юртида давом этди. 1966-2009 йилларда консерваториянинг мусиқа тарихи кафедрасида фаолият олиб борди. 1982 йили «Камерно-инструментальный ансамбль в творчестве композиторов Узбекистана» мавзуида диссертациясини ёқлаб, санъатшунослик фанлари номзоди илмий даражасига эга бўлди.

Т.Головянц қуйидаги илмий ишларни ёзди: «Полифония в инструментальном ансамбле композиторов Узбекистана» («Вопросы полифонии» тўпламида, 1987), «О преподавании музыкальной литературы в РССМШИ им.В.Успенского» («Вопросы преподавания музыкальных дисциплин» 4-тўпламда, 1987) мақолалари; 1992 йилда Москвада чоп этилган «Музыкальные культуры республик Средней Азии и Казахстана» номли ўқув қўлланмасида «Камерно-инструментальная ансамблевая музыка Узбекистана»; «Фан» нашриётида 1990 йилда «Камерно-инструментальная ансамблевая музыка Узбекистана» китоби, 1973 йилда «Проблемы музыкальной науки Узбекистана» тўпламида «Об особенностях музыкального языка квинтета Б.Гиенко», 1976 йилда «Вопросы истории и теории узбекской советской музыки» тўпламида «Творческий портрет композитора А.Мухамедова», 1976 йилда «Теоретические проблемы узбекской музыки» тўпламида «Из истории камерно-инструментального исполнительства в Узбекистане», 1979 йилда «Вопросы современного музыкознания» тўпламида «Об особенностях музыкального языка струнных квартетов И.Акбарова» мақолалари чоп этилган. Олиманинг газета ва журналларда босилган қуйидаги мақолалари билан танишиш мумкин: «О музыкальной жизни Ташкента» (ж. «Сов. музыка» № 7, 1970 й. ва № 1 1971 й), «Праздник дружбы» (ж. «Сов. музыка» № 3 1971 й), «Интервью с главным режиссером ГАБТа им. А.Навои (ж. «Сов. музыка» №12 1991 й.), иккита интервью: “С директором Узгосфилармонии Т.Джалиловым и главным дирижёром симфонического оркестра З.Хакназаровым” (ж. «Сов. музыка» №1 1972 й.). Шунингдек, олима «Н.Зокиров» монографиясини (1987 й.), “Камерно-инструментальный ансамбль в Узбекистане в 80-е годы” (1988 й.), «Струнные квартеты И.Акбарова и Б.Гиенко» (1989 й.); «Дебюсси-Восток» (1992 й.); «Восток в творчестве М.Равеля»  (1993 й.); «Творчество А.Мухамедова» монографияси (1971 й), “Совет Варелас. Жизнь в музыке” (И.Галушенко билан ҳаммуаллифликда, Т., 2005) муаллифи.

 

Мусиқа санъатини радио орқали тарғиб қилишда Т.Головянцнинг хизмати беқиёс, 40 дан ортиқ эшиттиришлари эфирда кетган. «Қардош халқлар қўшиғи», «Қувноқ қўшиқлар» каби нота тўпламларига муҳаррирлик қилган.